Világszerte nagy probléma, hogy megcsappant a beporzást végző méhek populációja. Az élelmiszer, a kozmetikai és a divatipar is érintett, hiszen rengeteg növény függ a beporzástól. A Walmart repülő minirobotokkal végeztetné el a beporzást. A méhpopuláció csökkenése miatt leginkább a kakaóbabot és a csokigyártást fenyegeti veszély.
Az ENSZ Környezetvédelmi Programjának Környezetvédelmi Ellenőrző Központja (UNEP-WCMC) jelentést adott ki a Cambridge Institute for Sustainability Leadershippel, a Fauna & Flora Internationallel és a University of East Angliával együtt arról, mennyire érintettek a magánszektor szereplőinek ellátási láncai a beporzás folyamatában, pontosabban a beporzó méhek tevékenységében. Hát nagyon. Csak ezt kevesen tudják e cégek közül.
Beporzás nélkül az élelmiszernövények közel kétharmada nem kerülhetne élelemként az asztalunkra. A beporzó méhek által nyújtott szolgáltatás évente 577 milliárd dollárt jelent a világgazdaságnak. Ennek az értéknek a felét vadon élő méhek teremtik meg.
Mint ahogy a jelentésből kiderült, a közel három tucat megvizsgált világvállalat többsége nem igazán tudja, a méhpopuláció megcsappanása milyen konkrét veszélyeket jelentene a nyersanyagbeszerzésükre nézve. Pedig a nyersanyaghiányon túl a növények gyengülő minősége is valós veszély. A vizsgált cégeknek kevesebb, mint a fele tudja, hogy mely nyersanyaguk függ beporzástól, vagyis melyek védelmét kellene prioritásként kezelniük. A vizsgálatban olyan ismert márkák szerepeltek, mint a Mars, a The Body Shop, vagy a PepsiCo.