Egyre több márka vesz igénybe újrahasznosított műanyagot termékei gyártásához. A Greenpeace pedig a környezettudatos fogyasztóknak ad hangot a #BreakFreeFromPlastic-kampánnyal. Ennek petícióját eddig egymillióan írtak alá.
A természet plasztikkal való szennyezésének megoldása nemcsak arról szól, hogy a PET italos palackokat újra kell hasznosítani. A Kimberly-Clark például az érzékeny bőrűeknek készült nitril kesztyűket hasznosítja újra a Sierra Nevada Brewing Co. nevű vállalkozással együttműködésben.
A Unifi textilgyártó cég kelmékbe dolgozza be a műanyag italos palackokat. A műanyagszálak a Repreve nevű sportruhákban végzik. (A fotón a gyártóüzem egy részlete látható.) Százezer darab ásványvizes palack például 25 000 sapka, 33 000 pár cipő vagy farmer vagy 20 000 nadrág gyártásához használható fel. Az USA-ban meglehetősen alacsony a műanyag palackok újrafeldolgozási aránya, mindössze 28 százalék.
A North Face ruhamárka az USA nemzeti parkjaiból gyűjti be az eldobott plasztik italos palackokat. A kezdeményezés keretében eddig összesen 72 574 kilogramm került begyűjtésre a Yosemite, a Grand Teton és a Great Smoky Mountains nemzeti parkokban, s ezeket a vállalat pamutpólókba és szintén pamutból készült strapabíró kézitáskákba építi be. E termékvonal külön nevet is kap: Bottle Source. A divatmárka, melyről köztudott, hogy évek óta követ környezettudatos üzletpolitikáját, egyúttal minden egyes dollárt, amit az említett pólókból és táskákból könyvel el, a nemzeti parkokat felügyelő alapítvány fenntarthatósági projektjeinek adományozza.