Három tajvani diák folyók, kikötők és csatornák vizéből készített nyalókát. Így világosan látható, hogy civilizációnk ipari tevékenységének köszönhetően mi minden trutyi kerül a vizekbe.
A Tajvani Nemzeti Képzőművészeti Egyetem három végzős hallgatója, Hong Yi-chen, Guo Yi-hui, and Zheng Yu-di (magyar fonetikus átírásukkal inkább nem bajlódnánk most) gondolt egyet, és elhatározta, hogy vizsgamunkájukban a vizek szennyezéttségére hívják fel a figyelmet.
Nagy alakú, nyalóka formájú edényeket készítettek, kimentek az utcákra, terekre, kikötőkbe, partokra, jól teletöltötték őket, aztán az edényeket a mélyhűtőbe tették őket és kőkeményre fagyasztották a vízmintákat.
A vizet 100 különféle helyről szerezték, az utcán hömpölygő esővíztől, a folyók és tengerek vizein át a gyárakhoz közeli ipari szennyvízig van itt minden.
A megszilárdult piszkos löttyöt újrakreálták művészi alkotásként: “átlátszó poliésztergyantából” készült nyalókaszoborként, amik méretre is akkorák, mint a hagyományos nyalókák.
A hét műtárgya: a hét műtrágya?
A “100 Szennyezett Víz Nyalóka” nevezetű projekt műtárgyaiban sok minden megtalálható. Cigarettacsikk, halászháló, por, bogarak, főzőolaj, ipari színezékek, plasztikszemét (főként ételcsomagolások és kupakok). Ami azt illeti, a nyalókákban lévő szemét 90 %-a plasztik. Ami pontosan mutatja, milyen nagy probléma, hogy szanaszét hajigáljuk a műanyagok csomagolásokat.
A World Economic Forum kalkulációja szerint évente 8 millió tonna műanyagszemét landol a vizekben, vagyis percenként egy teherautónyi szállítmánynak megfelelő plasztik.
A három élelmes dizájner százféle csomagolást is tervezett a nyalókákhoz, sőt listát is összeállítottak arról, hogy milyen összetevőkből áll a megfagyasztott víz (ehhez valószínűleg laboratóriumba is beadhatták a vízmintákat, bár erről nem szólnak a híradások).
Projektjüket a taipei World Trade Centerben állították ki és Young Pin Design díjra jelölték.
Úgy tűnik, jó ideje ez a legkreatívabb kampánymegmozdulás, amit a környezetszennyezésről kitaláltak. Hol van már az, amikor a Greenpeace orángutánujjakat rakott a KitKat csokiba, hogy felhívja a figyelmet arra, a csokoládégyártáshoz szükséges pálmaolajat olyan ültetvényekből szerzik be, melyeket erdőirtás árán telepítenek, elűzve ezzel az őshonos állatokat.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Bored Panda
A Tajvani Nemzeti Képzőművészeti Egyetem három végzős hallgatója, Hong Yi-chen, Guo Yi-hui, and Zheng Yu-di (magyar fonetikus átírásukkal inkább nem bajlódnánk most) gondolt egyet, és elhatározta, hogy vizsgamunkájukban a vizek szennyezéttségére hívják fel a figyelmet.
Nagy alakú, nyalóka formájú edényeket készítettek, kimentek az utcákra, terekre, kikötőkbe, partokra, jól teletöltötték őket, aztán az edényeket a mélyhűtőbe tették őket és kőkeményre fagyasztották a vízmintákat.
A vizet 100 különféle helyről szerezték, az utcán hömpölygő esővíztől, a folyók és tengerek vizein át a gyárakhoz közeli ipari szennyvízig van itt minden.
A megszilárdult piszkos löttyöt újrakreálták művészi alkotásként: “átlátszó poliésztergyantából” készült nyalókaszoborként, amik méretre is akkorák, mint a hagyományos nyalókák.
A hét műtárgya: a hét műtrágya?
A “100 Szennyezett Víz Nyalóka” nevezetű projekt műtárgyaiban sok minden megtalálható. Cigarettacsikk, halászháló, por, bogarak, főzőolaj, ipari színezékek, plasztikszemét (főként ételcsomagolások és kupakok). Ami azt illeti, a nyalókákban lévő szemét 90 %-a plasztik. Ami pontosan mutatja, milyen nagy probléma, hogy szanaszét hajigáljuk a műanyagok csomagolásokat.
A World Economic Forum kalkulációja szerint évente 8 millió tonna műanyagszemét landol a vizekben, vagyis percenként egy teherautónyi szállítmánynak megfelelő plasztik.
A három élelmes dizájner százféle csomagolást is tervezett a nyalókákhoz, sőt listát is összeállítottak arról, hogy milyen összetevőkből áll a megfagyasztott víz (ehhez valószínűleg laboratóriumba is beadhatták a vízmintákat, bár erről nem szólnak a híradások).
Projektjüket a taipei World Trade Centerben állították ki és Young Pin Design díjra jelölték.
Úgy tűnik, jó ideje ez a legkreatívabb kampánymegmozdulás, amit a környezetszennyezésről kitaláltak. Hol van már az, amikor a Greenpeace orángutánujjakat rakott a KitKat csokiba, hogy felhívja a figyelmet arra, a csokoládégyártáshoz szükséges pálmaolajat olyan ültetvényekből szerzik be, melyeket erdőirtás árán telepítenek, elűzve ezzel az őshonos állatokat.