A Tesla már korábban bejelentette, hogy belép az elektromos teherautók piacára, ezért most a Daimler is közölte, hogy áll a verseny elébe. A kihívás elsősorban a kisteherautóknál lesz éles, a nehézgépjárművek piacán nehéz lesz megszorítani a Daimlert.
Az elmúlt években a Daimler - a Mercedes-Benz anyacége - hatalmas összegeket költött a teherautó üzletágra. A német autógyártó jelenleg öt globális márkanévvel rendelkezik a piacon: a Mercedes-Benz Trucks, a Freightliner Trucks, a Mitsubishi FUSO, a Western Star és a BharatBenz is hozzá tartozik. Ezek közül a Freightliner 40 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az Egyesült Államok nehézgépjármű-piacán.
Elon Musk, Tesla-vezér egy áprilisi Twitter-bejegyzésében azt írta, hogy a cég szeptemberben mutatja be elektromos pick-up tejerautóját, a Semi-t és ennek fejlesztésével a cég mérnökei már eddig is remek munkát végeztek. Musk szerint a teherautót innen számítva 18-24 hónapon belül dobják majd piacra.
A Tesla az új modellel elsősorban az amerikai, az európai és a kínai piacot célozza majd meg, ahol már jelenleg is szigorúbbak a teherautókra vonatkozó környezetvédelmi előírások és ezzel kapcsolatban további korlátozások várhatók. Az itteni teherautók zöme dízelüzemű, a dízelmotorok pedig a Volkswagen-botrányt követően sokat veszítettek népszerűségükből. Az elektromos autók pedig egyre inkább vonzóvá válhatnak a nagy flottaüzemeltetők számára.
A Daimler is nagy lendülettel szállt be az elektromos teherautók piacára: tavaly szeptemberben mutatta be eCanter névre hallgató könnyű tehergépkocsiját. Azóta a modell közel 60 ezer tesztkilométert futott Németország és Portugália útjain. A gyártás 2019-ben kezdődhet meg, pont akkor, amikorra a Tesla teherautójának is elindulhat a sorozatgyártása.
Az eCanter egy töltéssel mintegy 96 kilométer megtételére lesz képes, ami épp tökéletes lehet a városi használatra. Az újratöltés pedig nagyjából egy órát vesz igénybe, gyorstöltőrendszer segítségével. A Daimler egyébként már teszteli Németországban középkategóriás elektromos teherautóját, az Urban eTruckot is. Ez a modell a tervek szerint 2020-ban kerül majd piacra.
Hogy mennyire veszi komolyan a Tesla az elektromos teherautók fejlesztését, jól mutatja, hogy tavaly júliusban a cégnek sikerült leigazolnia Jerome Guillent a Semi-program élére. Guillen korábban éveken keresztül a Daimlernél dolgozott és ő vezette a Cascadia modell kifejlesztését.
Marc Llistosella, Daimler Trucks Asia vezetője nem aggódik különösebben a Tesla megjelenése miatt a piacon. Nem tartunk a Tesla fenyegetésétől, mert a teherautók piaca teljesen más infrastruktúrát igényel. A gyártósor még kevés, itt ugyanis szükség van kereskedőhálózatra és karbantartóhálózatra is - tette hozzá.
A Daimler tehát készen áll a versenyre, bár Llistosella azt is elmondta, hogy ez a verseny elsősorban a kisteherautók piacán jelenik majd meg. A cég a Freightliner márkával első helyen áll az amerikai piacon, tehát aggódnunk nem kell és bőven van, mit megvédeni - mondta.
A Daimler szerint egyébként hatalmas lehetőségek állnak az elektromos teherautók előtt, ugyanis a fenntartási költségei jóval alacsonyabbak lesznek, mint egy hasonló méretű dízelüzemű teherautóénak - írja az Oilprice.com.
Forrás: NRGReport | Kép: Pinterest
Az elmúlt években a Daimler - a Mercedes-Benz anyacége - hatalmas összegeket költött a teherautó üzletágra. A német autógyártó jelenleg öt globális márkanévvel rendelkezik a piacon: a Mercedes-Benz Trucks, a Freightliner Trucks, a Mitsubishi FUSO, a Western Star és a BharatBenz is hozzá tartozik. Ezek közül a Freightliner 40 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik az Egyesült Államok nehézgépjármű-piacán.
Elon Musk, Tesla-vezér egy áprilisi Twitter-bejegyzésében azt írta, hogy a cég szeptemberben mutatja be elektromos pick-up tejerautóját, a Semi-t és ennek fejlesztésével a cég mérnökei már eddig is remek munkát végeztek. Musk szerint a teherautót innen számítva 18-24 hónapon belül dobják majd piacra.
A Tesla az új modellel elsősorban az amerikai, az európai és a kínai piacot célozza majd meg, ahol már jelenleg is szigorúbbak a teherautókra vonatkozó környezetvédelmi előírások és ezzel kapcsolatban további korlátozások várhatók. Az itteni teherautók zöme dízelüzemű, a dízelmotorok pedig a Volkswagen-botrányt követően sokat veszítettek népszerűségükből. Az elektromos autók pedig egyre inkább vonzóvá válhatnak a nagy flottaüzemeltetők számára.
A Daimler is nagy lendülettel szállt be az elektromos teherautók piacára: tavaly szeptemberben mutatta be eCanter névre hallgató könnyű tehergépkocsiját. Azóta a modell közel 60 ezer tesztkilométert futott Németország és Portugália útjain. A gyártás 2019-ben kezdődhet meg, pont akkor, amikorra a Tesla teherautójának is elindulhat a sorozatgyártása.
Az eCanter egy töltéssel mintegy 96 kilométer megtételére lesz képes, ami épp tökéletes lehet a városi használatra. Az újratöltés pedig nagyjából egy órát vesz igénybe, gyorstöltőrendszer segítségével. A Daimler egyébként már teszteli Németországban középkategóriás elektromos teherautóját, az Urban eTruckot is. Ez a modell a tervek szerint 2020-ban kerül majd piacra.
Hogy mennyire veszi komolyan a Tesla az elektromos teherautók fejlesztését, jól mutatja, hogy tavaly júliusban a cégnek sikerült leigazolnia Jerome Guillent a Semi-program élére. Guillen korábban éveken keresztül a Daimlernél dolgozott és ő vezette a Cascadia modell kifejlesztését.
Marc Llistosella, Daimler Trucks Asia vezetője nem aggódik különösebben a Tesla megjelenése miatt a piacon. Nem tartunk a Tesla fenyegetésétől, mert a teherautók piaca teljesen más infrastruktúrát igényel. A gyártósor még kevés, itt ugyanis szükség van kereskedőhálózatra és karbantartóhálózatra is - tette hozzá.
A Daimler tehát készen áll a versenyre, bár Llistosella azt is elmondta, hogy ez a verseny elsősorban a kisteherautók piacán jelenik majd meg. A cég a Freightliner márkával első helyen áll az amerikai piacon, tehát aggódnunk nem kell és bőven van, mit megvédeni - mondta.
A Daimler szerint egyébként hatalmas lehetőségek állnak az elektromos teherautók előtt, ugyanis a fenntartási költségei jóval alacsonyabbak lesznek, mint egy hasonló méretű dízelüzemű teherautóénak - írja az Oilprice.com.