Már rendelkezésre állnak az adatok a 2019-es műanyagmentes július vállalásainak eredményeiről, amelyeket egy honi közvéleménykutató hozott nyilvánosságra minap. Szívószálhasználat tekintetében például egészen biztatóak itthon az adatok.
A„műanyagmentes július" felfutását jellemzi, hogy 2019-ban a válaszadók közel kétharmada hallott az akcióról és 56 százalék részt is vett benne. A kezdeményezést, aminek a lényege, hogy a résztvevők egy hónapig nem használhatnak egyszerhasználatos műanyagokat, közel 12 százalék akadály nélkül teljesítette, 44 százalék pedig teljesítette, de sokszor akadályba ütközött. Mint a Lounge Group felmérte, a műanyagmentességhez a szívószál használatának kérdése is szorosan hozzákapcsolódik, a felnőtt lakosság igen magas aránya, 92 százaléka nem kér szívószálat italához a vendéglátóhelyeken.