Elon Musk fejlettebb piacnak tartja Kínát, mint az EU-t: a Tesla Kínában adta át a legnagyobb szupergyors elektromos autótöltőkből álló állomást. De az öreg kontinensen is növelni fogják a töltők számát, ígéri a cég.
A Tesla Kínában egy földalatti garázsban adott át 50 szupertöltőt tartalmazó állomást. A cég 2012-ben kezdte a szupergyors töltők telepítését.
Búslakodni persze nem kell, előbb-utóbb az öreg kontinensre is eljutnak ezek a töltők: a cég 10 000 új szupergyors töltő üzembe helyezését tervezi 2018 végéig Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában, ebből ezret Kínában, ezret Kaliforniában. 2017 elején a Tesla szupergyors töltőinek száma 5000 volt.
Ezenkívül 15 000 úgynevezett úticél-töltőt is üzembe helyeznek szállodáknál, üdülőtelepeken és éttermeknél. A szupergyors töltők száma globálisan 7200, a Tesla ebből jelenleg 1025 töltőt üzemeltet világszerte.
Ahogy arról nemrég írtunk, a szupergyors töltők elterjedése garantálhatná, hogy elháruljanak az akadályok az elektromos autók térnyerésétől. Amíg a lassú töltőkkel egész este kell tölteni az autót, a hosszabb távú, vidéki utakra is kiterjedő elektromos mobilitás megvalósítása körülményes marad. A Tesla ezért prioritásnak tekinti a hálózat bővítését.
A Tesla nagy dobása per pillanat a Model 3 piacra dobása, mely már nem prémiumkategóriás jármű – legalábbis amerikai mércével –, s mint ilyet, Musk népatutónak szánja.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Insideevs.com
A Tesla Kínában egy földalatti garázsban adott át 50 szupertöltőt tartalmazó állomást. A cég 2012-ben kezdte a szupergyors töltők telepítését.
Búslakodni persze nem kell, előbb-utóbb az öreg kontinensre is eljutnak ezek a töltők: a cég 10 000 új szupergyors töltő üzembe helyezését tervezi 2018 végéig Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában, ebből ezret Kínában, ezret Kaliforniában. 2017 elején a Tesla szupergyors töltőinek száma 5000 volt.
Ezenkívül 15 000 úgynevezett úticél-töltőt is üzembe helyeznek szállodáknál, üdülőtelepeken és éttermeknél. A szupergyors töltők száma globálisan 7200, a Tesla ebből jelenleg 1025 töltőt üzemeltet világszerte.
Ahogy arról nemrég írtunk, a szupergyors töltők elterjedése garantálhatná, hogy elháruljanak az akadályok az elektromos autók térnyerésétől. Amíg a lassú töltőkkel egész este kell tölteni az autót, a hosszabb távú, vidéki utakra is kiterjedő elektromos mobilitás megvalósítása körülményes marad. A Tesla ezért prioritásnak tekinti a hálózat bővítését.
A Tesla nagy dobása per pillanat a Model 3 piacra dobása, mely már nem prémiumkategóriás jármű – legalábbis amerikai mércével –, s mint ilyet, Musk népatutónak szánja.