A Műcsarnok melletti autóbusz-parkoló váratlan lezárása miatti kaotikus közlekedési helyzet kezd kialakulni a fővárosban. Naponta 200-250 turistabusz kénytelen ugyanis a Hősök tere és a Kerepesi út között keringeni, ami sokszorosára növeli a dugókat, a károsanyag-kibocsátást és a szálló port a levegőben.
Naponta közel 18.000 buszos turista fordul meg a Hősök tere és a Városliget környékén. A Műcsarnok mellett évtizedek óta jól működő buszparkolót azonban a Liget projekt építési munkálatai miatt lezárták, s a turistabuszokat a 2 kilométerre lévő, Népstadion melletti parkolóba száműzték. Azóta naponta 200-250 busz kénytelen a Hősök tere – Koós K. sétány – Dózsa Gy. út – Kerepesi út között keringeni, ami szinte ellehetetleníti a környéken a közlekedést.
A helyzet a turistáknak, a buszosoknak, az autósoknak, a környéken élőknek és a fővárosiaknak is rengeteg nehézséget okoz, ezért az autóbuszos személyszállítók képviseletében a NiT Hungary, továbbá a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) és a Magyar Idegenvezetők Egyesülete (MIe) egyeztetéseket kezdett a Városliget Zrt. vezérigazgatójával, Dr. Gyorgyevics Benedekkel és munkatársaival.
Bár a Dózsa György út Verseny utca – Kerepesi út közötti szakaszon kijelöltek egy 33 férőhelyes buszparkolót, ez közel sem elég a napi 200-250 turistabusz számára. Korábban felmerült egy Szabolcs utcai buszparkoló kialakítása, ami a XIII. kerületi önkormányzat elutasítása miatt nem valósult meg.
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary az Olof Palme sétányon jelölne ki hosszabb le- és felszállóhelyeket, ezt a Budapest Közút Forgalomtechnikai Igazgatósága is támogatja. Emellett három új leszállóhelyet jelölnének ki a Hősök tere mentén. Emellett a buszokat a Szabolcs utcába irányítják, ahol ma is lehetőség van az autóbusszal történő parkolásra.