Az üdítőital iparban is általános gyakorlattá válik a palackok és dobozoknál az újrahasznosított anyagok alkalmazása. Természetesen azzal a céllal, hogy még többet kell tenni a hulladék csökkentése és az újrahasznosítás növelése érdekében.A nagy ismert márkák közül a Coca-Cola is dolgozik a kihívások megoldásán. Például az ökoinnováció szemlélet terjesztésével.
A Coca-Cola a skót kormánnyal közösen létrehozott egy üveg visszaváltó kísérleti rendszert, mely az újra hasznosítást célozza, és ezáltal csökkenti a hulladékot és a szennyezést. Hasonló programok már léteznek Ausztráliában, Kanadában, Norvégiában, Svédországban és Walesben.
A cég üveg lerakó rendszere már működik Ahol az üres üveg nem kerül vissza a kiskereskedőhöz, akkor ott felárat fizetnek a fogyasztók. A Coca-Cola szóvivője jól megtervezett betéti konstrukcióról nyilatkozott.
“Európai tapasztalataink szerint tudtuk, hogy a letéti rendszerek jól tudnak működni, ha azok egy átfogó körkörös gazdaság stratégiájának részei. Együttműködve az ágazatban érdekelt összes érintettel. Nyitottak vagyunk minden újításra, innovációra. Minden jól átgondolt kezdeményezésre, amely képes arra, hogy növelje az újrahasznosítást és csökkentse a hulladék mennyiségét “
Pozitív visszajelzés a fogyasztóktól
A Coca-Colának, mint a világ egyik legnagyobb üdítőital-gyártónak felelőssége abban áll, hogy ezzel a példával más márkákat is ösztönözzön arra, hogy vezessenek be hasonló gyakorlatot.
A legutóbbi adatok alapján a Coca-Cola azt érzékelte, hogy az Egyesült Királyságban a fogyasztók 63%-a támogatja betéti rendszer visszatérését. A fogyasztók 51%-a azt mondta, hogy úgy véli, a program a program előmozdítja az újrahasznosítás folyamatát.
A vállalat célja az, hogy 2020-ra a saját palackok újrahasznosított műanyagból készült saját palackok aránya 25%-ról 40%-ra növekedjen.