Újra feltalálták a betétdíjas csomagolást az óriásvállalatok. A davosi Világgazdasági Fórumon bejelentett Loop™ megoldás nagyban csökkentheti a fogyasztói egyutas csomagolások mennyiségét.
A davosi világgazdasági fórumon mutatták be a Loop nevű projektet, amely lényegében a betétdíj bevezetését takarja. A Loop támogatói között felsorakozott a Nestlé, az Unilever, a Procter & Gamble és a Pepsi, valamint huszonegy másik világcég, a fogyasztási cikkek legnagyobb forgalmazói. A cél az, hogy a boltban megvett vagy online rendelt termékek csomagolása visszakerüljön a gyártókhoz, akik újra felhasználják.
A Bloomberg szerint a programot képviselő Tom Szaky a negyvenes évek tejesemberét hozta példaként, ami szerinte jobb modell volt, mint a mai, eldobható csomagolásra épülő. Abban a rendszerben ugyanis a tejesüveg a tejgyár tulajdona volt, így nem keletkezett szemét.
A műanyag csomagolás mintegy nyolcvan százaléka az óceánokban köt ki. A legnagyobb szennyező a zöldségek és gyümölcsök csomagolása. A Loop alapja az, hogy a csomagolást kifizettetik a vevővel, aki visszakapja a pénzt, ha az üres zacskót vagy dobozt visszaviszi vagy visszaküldi, ami díjmentes lesz. A legtöbb doboz gyártási költsége három vagy négy felhasználás után térül meg.
Az egyes gyártók saját csapatukkal terveztették meg az új, tartós csomagolásokat. A Clorox törlőkendői alumíniumcsőben, a majonéz és a narancslé üvegben, míg a Haagen-Dazs jégkrém duplafalú alumínium csuporban kerülnek a polcokra. Az utóbbi egyébként a hidegen tartást is jobban segíti, mint az eldobható karton. A Loopot futtató TerraCycle eddig tízmillió dollárt költött a projektre. Szaky azt reméli, hogy a kezdeményezés sikeres lesz. Mint Davosban mondta, abban bízik, hogy az idősebb generációk a nosztalgia miatt állnak mellé, a fiatalabbak pedig azért, mert elegük van a szeméthegyekből.