Önkéntes visszahívási akciót hirdetett Európában a Mercedes-Benz márka tulajdonosa a Daimler.
Hivatalosan a gyártó gázolajos termékeinek károsanyag-kibocsátási szintjével kapcsolatos bizalmat akarják erősíteni a rendkívüli akcióval, de azért érdemes megjegyezni, hogy a visszahívásra azt követően került sor, hogy a német hatóságok elkezdtek vizsgálódni a cég autóinak károsanyag-kibocsátási normáit illetően.
Az utólagos szerviz a tulajdonosok számára térítésmentes és a cégnek nagyjából 220 millió eurójába kerül – közölte a hivatalos bejelentésében, kedden a Daimler. Az akció keretében nem csak a jelenlegi Euro 5-ös és 6-os modelljeinek motorját „állítják be” – a közlemény azt nem fogalmazza meg, hogy pontosan milyen szervizelés fog történni – de párhuzamos intézkedésként, jelentősen felgyorsítják az új motorcsaládjuk, az OM 654 jelű, négyhengeres dízelek bevezetését minden modelljükben.
Bár közvetlenül nem hozható a lépéssel összefüggésbe, de azért érdemes kitérni rá, hogy nemrégiben ellenőrzés indult a Mercedes ellen, a versenytárs Volkswagen (VW) dízelbotrányához hasonló manipuláció gyanújával. Az esetet a Süddeutsche Zeitung (SZ) című német lap és két regionális közszolgálati médiatársaság, a Norddeutscher Rundfunk (NDR) és a Westdeutscher Rundfunk (WDR) közös tényfeltáró munkacsoportjának jelentése robbantotta ki, amelyben leírták, hogy a stuttgarti ügyészség megállapításai szerint nagyszabású manipuláció történhetett a Daimlernél.
Az ügyészség gyanúja szerint a társaság csaknem egy évtizeden keresztül értékesített a károsanyag-kibocsátási adatokat manipuláló berendezéssel szerelt dízelüzemű járműveket, 2008-tól 2016-ig nagyjából egymillió autót és kisbuszt adhatott el, amelynek motorja vizsgálati körülmények között a maximálisan engedélyezettnél kevesebb károsanyagot termel, a forgalomban viszont többet.
Forrás: hvg.hu | Kép: Pexels
Hivatalosan a gyártó gázolajos termékeinek károsanyag-kibocsátási szintjével kapcsolatos bizalmat akarják erősíteni a rendkívüli akcióval, de azért érdemes megjegyezni, hogy a visszahívásra azt követően került sor, hogy a német hatóságok elkezdtek vizsgálódni a cég autóinak károsanyag-kibocsátási normáit illetően.
Az utólagos szerviz a tulajdonosok számára térítésmentes és a cégnek nagyjából 220 millió eurójába kerül – közölte a hivatalos bejelentésében, kedden a Daimler. Az akció keretében nem csak a jelenlegi Euro 5-ös és 6-os modelljeinek motorját „állítják be” – a közlemény azt nem fogalmazza meg, hogy pontosan milyen szervizelés fog történni – de párhuzamos intézkedésként, jelentősen felgyorsítják az új motorcsaládjuk, az OM 654 jelű, négyhengeres dízelek bevezetését minden modelljükben.
Bár közvetlenül nem hozható a lépéssel összefüggésbe, de azért érdemes kitérni rá, hogy nemrégiben ellenőrzés indult a Mercedes ellen, a versenytárs Volkswagen (VW) dízelbotrányához hasonló manipuláció gyanújával. Az esetet a Süddeutsche Zeitung (SZ) című német lap és két regionális közszolgálati médiatársaság, a Norddeutscher Rundfunk (NDR) és a Westdeutscher Rundfunk (WDR) közös tényfeltáró munkacsoportjának jelentése robbantotta ki, amelyben leírták, hogy a stuttgarti ügyészség megállapításai szerint nagyszabású manipuláció történhetett a Daimlernél.
Az ügyészség gyanúja szerint a társaság csaknem egy évtizeden keresztül értékesített a károsanyag-kibocsátási adatokat manipuláló berendezéssel szerelt dízelüzemű járműveket, 2008-tól 2016-ig nagyjából egymillió autót és kisbuszt adhatott el, amelynek motorja vizsgálati körülmények között a maximálisan engedélyezettnél kevesebb károsanyagot termel, a forgalomban viszont többet.