Bár a francia Colas még 2016-ban fektette le a napelemes autóút-hálózat első kilométereit, mára egyértelművé vált, hogy valamit alaposan elszámoltak az útépítő cég mérnökei. A végeredmény ugyanis zajos és törékeny lett, emiatt már le is mondtak a meglevő napelemes utak karbantartásáról - számolt be a Totalcar nyomán a Napi.hu.
Az utat alkotó modulok ugyanis nagyon hamar kilazultak a forgalom jelentette terhelés hatására, és az elmozdulni képes blokkok aztán szét is töredeznek. Ennek köszönhetően gyorsan csökkent az utak energiatermelő képessége is. Ez eleve nem érte el az elvárt 709 kWh/nap értéket: az első évben az eredmény 409 kWh/nap volt, de ez az útfelület gyors szétesése miatt 2018-ra, azaz alig két év használat hatására 78,4 kWh-ra esett vissza.
Ráadásul a napelemes utak igen zajosnak bizonyultak. Ennek köszönhető, hogy a hatóságok 70 kilométer per órás sebességkorlátozást voltak kénytelenek bevezetni rajtuk. Így tehát a francia kísérlet így teljes kudarcnak tűnik - írta az autós szakportál.