Az első 30 darab autót már át is adták a tulajdonosoknak, közben pedig a Tesla-vezér Elon Musk duruzsolt egy kicsit a fülünkbe.
Régen nem vártunk már annyira autót, mint a Tesla által tavaly áprilisban beharangozott Model 3-at. A kocsi legalább akkor mérföldkő az autóipar történetében, mint egykor a Ford T-Modell volt, és ha Elon Muskéknak sikerül minden különsebb döccenő nélkül kiszolgálniuk a több mint 400 ezer (!) előrendelő igényeit, az végleg a belső égésű motorral szerelt autók halálát jelenti majd.
A tavalyi bemutató óta számos fotót és videót lőttek róla, amint épp a forgalomban tesztelték azt a mérnökök, nemrég pedig kiderült, beindult a gyártás is. Az első kocsi már el is készült, a napokban pedig hivatalosan is átadták az első 30 járművet az új tulajdonosoknak. Közben pedig Elon Musk mindent elárult az autóról.
Ami talán a legfontosabb: rögtön kiderült, nem egy, hanem kétféle Model 3 érkezik. Az egyik 352 kilométeres hatótávolságra, 5,6 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásra, valamint 208 km/h-s végsebességre lesz képes. A modellnek lesz azonban egy nagyobb testvére is, ami a nagyobb akkumulátorcsomagnak köszönhetően az egészen elképesztő 496 km-es hatótávolságot, 5,1 másodperces 0-100-as gyorsulást és 224 km/h-s végsebességet bír majd – írja a BGR. Ezek után rögtön érthető, miért is vonultatja vissza a Tesla a Model S legolcsóbb változatát.
A bemutatón persze nemcsak az autó képességeiről volt szó, hanem arraól is, hogy milyen a kocsi (véglegesített) utastere. E tekintetben szinte az utolsó pillanatig volt néhány kérdőjel, de ami szinte biztosnak látszott, az a (Teslától már megszokott) középre helyezett jókra éritőképernyő, amin az összes fontos, az autót érintő információ elérhető. Szerencsére ezt így is hagyták, a végső elrendezést nézve pedig nehéz lenne azt mondani, hogy ez egy népautó – sokkal inkább gondolnánk magunkat a luxust képviselő Model S utasterébe.
Az első 30 autó átadása után pörög csak fel igazán a buli. A Tesla tervei szerint az év végéig 20 ezer autót gyártanak majd le havonta, Elon Musk pedig azt ígérte, ha valaki most rendel egyet, azt a jövő év végére már meg is kapja majd. Ez utóbbi igen szép teljesítmény, pláne figyelembe véve a korábban említett 400 ezer+ előrendelést.
A cég eddigi legolcsóbbnak ígért elektromos autójáért – csak, hogy a lényeggel kezdjük – nagyjából 10 millió forintnak megfelelő dollárt kell kifzietni, egész pontosan 35 ezer dollárt, ami a jelenlegi árfolyamon 9,1 millió forintnak felel meg. Némi extráért (5 ezer dollár – kb. 1,3 millió forint) megkapjuk a Model S-ben is megtalálható, tovább fejlesztett robotpilótát, ami nem egyenlő az önvezető opcióval. Az – amikor végérvényesen elkészül – plusz 3000 dollárt (kb. 780 ezer forint) jelent majd, bár elnézve, hogy mit is tud, ennyi pénzt bőven megér.
Forrás: hvg.hu | Kép: Tesla
Régen nem vártunk már annyira autót, mint a Tesla által tavaly áprilisban beharangozott Model 3-at. A kocsi legalább akkor mérföldkő az autóipar történetében, mint egykor a Ford T-Modell volt, és ha Elon Muskéknak sikerül minden különsebb döccenő nélkül kiszolgálniuk a több mint 400 ezer (!) előrendelő igényeit, az végleg a belső égésű motorral szerelt autók halálát jelenti majd.
A tavalyi bemutató óta számos fotót és videót lőttek róla, amint épp a forgalomban tesztelték azt a mérnökök, nemrég pedig kiderült, beindult a gyártás is. Az első kocsi már el is készült, a napokban pedig hivatalosan is átadták az első 30 járművet az új tulajdonosoknak. Közben pedig Elon Musk mindent elárult az autóról.
Ami talán a legfontosabb: rögtön kiderült, nem egy, hanem kétféle Model 3 érkezik. Az egyik 352 kilométeres hatótávolságra, 5,6 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásra, valamint 208 km/h-s végsebességre lesz képes. A modellnek lesz azonban egy nagyobb testvére is, ami a nagyobb akkumulátorcsomagnak köszönhetően az egészen elképesztő 496 km-es hatótávolságot, 5,1 másodperces 0-100-as gyorsulást és 224 km/h-s végsebességet bír majd – írja a BGR. Ezek után rögtön érthető, miért is vonultatja vissza a Tesla a Model S legolcsóbb változatát.
A bemutatón persze nemcsak az autó képességeiről volt szó, hanem arraól is, hogy milyen a kocsi (véglegesített) utastere. E tekintetben szinte az utolsó pillanatig volt néhány kérdőjel, de ami szinte biztosnak látszott, az a (Teslától már megszokott) középre helyezett jókra éritőképernyő, amin az összes fontos, az autót érintő információ elérhető. Szerencsére ezt így is hagyták, a végső elrendezést nézve pedig nehéz lenne azt mondani, hogy ez egy népautó – sokkal inkább gondolnánk magunkat a luxust képviselő Model S utasterébe.
Az első 30 autó átadása után pörög csak fel igazán a buli. A Tesla tervei szerint az év végéig 20 ezer autót gyártanak majd le havonta, Elon Musk pedig azt ígérte, ha valaki most rendel egyet, azt a jövő év végére már meg is kapja majd. Ez utóbbi igen szép teljesítmény, pláne figyelembe véve a korábban említett 400 ezer+ előrendelést.
A cég eddigi legolcsóbbnak ígért elektromos autójáért – csak, hogy a lényeggel kezdjük – nagyjából 10 millió forintnak megfelelő dollárt kell kifzietni, egész pontosan 35 ezer dollárt, ami a jelenlegi árfolyamon 9,1 millió forintnak felel meg. Némi extráért (5 ezer dollár – kb. 1,3 millió forint) megkapjuk a Model S-ben is megtalálható, tovább fejlesztett robotpilótát, ami nem egyenlő az önvezető opcióval. Az – amikor végérvényesen elkészül – plusz 3000 dollárt (kb. 780 ezer forint) jelent majd, bár elnézve, hogy mit is tud, ennyi pénzt bőven megér.