A német lakosság többsége azt szeretné, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt, környezetszennyező autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból. Nagy német autógyárak nem csak az Egyesült Államokban, hanem az európai piacokon is tömegével hoztak forgalomba olyan dízel motorokat, amelyek számítógépes programja a valóságosnál sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást mutatott ki.
A német lakosság többsége azt szeretné, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt, környezetszennyező autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból. A témában készült legfrissebb felmérés azután készült, hogy kiderült, nagy német autógyárak nem csak az Egyesült Államokban, hanem az európai piacokon is tömegével hoztak forgalomba olyan dízel motorokat, amelyek számítógépes programja a valóságosnál sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást mutatott ki.
Az érintett német autógyárak, a VW, a Daimler Benz és a BMW a héten folyamatosan tárgyalnak a kormánnyal dízelmotorok körüli legújabb botrányról és annak következményeiről. Német nagyvárosokban már évek óta korlátozzák korábban gyártott dízel motorokkal felszerelt járművek forgalmát, de a legújabb felmérés azt mutatja: a lakosság többségének ez is kevés, azt igényli, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból.
Az Emnid intézet felmérése szerint a megkérdezettek 57 százaléka van azon a véleményen, hogy a magas károsanyag-mennyiséget kibocsátó autók forgalmát teljesen el kell tiltani a nagy forgalmú városrészekben. A megkérdezett nők 63 százaléka igényli ezt a tilalmat, a férfiaknál 51 százalék. Ugyanakkor a megkérdezettek túlnyomó többsége, 86 százalék azt kívánja: kötelezzék az autógyártókat korábban készült dízel autóik módosítására, hogy azok motorjai is megtartsák az előírt határértékeket.
Jóllehet a dízel kocsikkal való manipulációk és a növekvő korlátozások miatt fokozatosan csökken a dízel autók aránya a német piacon, az eladott autók több mint 40 százaléka változatlanul dízellel közlekedik. A környezetvédő szervezet, a Greenpeace számításai szerint amióta 2015 szeptemberében nyilvánosságra kerültek a nagy cégek károsanyag- kibocsátással kapcsolatos manipulációi, légszennyezés következtében csaknem 20 ezer ember vesztette életét. A szám az európai környezetvédelmi ügynökség adata.
Forrás: Klíma Blog | Kép: Flickr
A német lakosság többsége azt szeretné, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt, környezetszennyező autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból. A témában készült legfrissebb felmérés azután készült, hogy kiderült, nagy német autógyárak nem csak az Egyesült Államokban, hanem az európai piacokon is tömegével hoztak forgalomba olyan dízel motorokat, amelyek számítógépes programja a valóságosnál sokkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátást mutatott ki.
Az érintett német autógyárak, a VW, a Daimler Benz és a BMW a héten folyamatosan tárgyalnak a kormánnyal dízelmotorok körüli legújabb botrányról és annak következményeiről. Német nagyvárosokban már évek óta korlátozzák korábban gyártott dízel motorokkal felszerelt járművek forgalmát, de a legújabb felmérés azt mutatja: a lakosság többségének ez is kevés, azt igényli, hogy a különösen káros motorokkal felszerelt autókat teljesen tiltsák ki a nagy forgalmú belvárosokból.
Az Emnid intézet felmérése szerint a megkérdezettek 57 százaléka van azon a véleményen, hogy a magas károsanyag-mennyiséget kibocsátó autók forgalmát teljesen el kell tiltani a nagy forgalmú városrészekben. A megkérdezett nők 63 százaléka igényli ezt a tilalmat, a férfiaknál 51 százalék. Ugyanakkor a megkérdezettek túlnyomó többsége, 86 százalék azt kívánja: kötelezzék az autógyártókat korábban készült dízel autóik módosítására, hogy azok motorjai is megtartsák az előírt határértékeket.
Jóllehet a dízel kocsikkal való manipulációk és a növekvő korlátozások miatt fokozatosan csökken a dízel autók aránya a német piacon, az eladott autók több mint 40 százaléka változatlanul dízellel közlekedik. A környezetvédő szervezet, a Greenpeace számításai szerint amióta 2015 szeptemberében nyilvánosságra kerültek a nagy cégek károsanyag- kibocsátással kapcsolatos manipulációi, légszennyezés következtében csaknem 20 ezer ember vesztette életét. A szám az európai környezetvédelmi ügynökség adata.