Azt eddig is látták gazdasági elemzők, hogy a Kínából terjedő koronavírus sok tényezőre van elementáris hatással a gazdaságban, de mára az emissziós hatások tekintetében is mérhetővé vált ez a hatás. Jelenleg ugyanis a korábbi negyedével kevesebb károsanyag-kibocsátással működik a kínai gazdaság, s ilyesmire eddig nem volt példa.
Alacsonyabb gazdasági aktivitás, a közlekedés akadozása (kevesebben használják járműveiket, a kínaiak inkább otthon maradnak) és az, hogy az emberek hosszabb vakációba menekültek az egészségügyi kockázatok elől - mindez mára odáig vezetett, hogy az ötmilliárdos lakosságú Kínában igen erőteljesen, a korábbi negyedével csökkent az emisszió az elmúlt két hét során - állapította meg a karbonkibocsátás mérésével foglalkozó angol Carbon Brief.
Az év elején esedékes, a kínaiakat ország-sőt világszerte megmozgató nagy kínai újholdünnep után a gazdasági mutatóknak emelkedésnek kellett volna indulniuk, ami az emisszió megnövekedésével járt volna, ám ez a hatás most elmaradt, sőt: a 2018-ban a hasonló időszakban mért kibocsátáshoz képes jelentősen alulmaradt. Magyarázat erre természetesen az is, hogy a jelentős kínai ipari üzemek, szénbányák és olajkitermelők, sőt az acélgyárak közül is több bezárt az év eleje óta, vagy az utóbbi öt évben sosem tapasztalható alacsony termelésre állt át az átmeneti időszakban. A belföldi légiközlekedésben mindeközben kb. 70 százalékos a visszaesés.
Kína a világ legnagyobb emisszós országa, de a kulcskérdés most az lesz, Peking vajon fenntartja-e ezt az alacsony termelési és ezzel alacsony kibocsátási szintet, vagy épp ellenkezőleg, sokkal magasabb fokozatra kapcsoltatja a kínai gazdaságot, ahogy egyébként minden eddigi financiális krízis után tette.