Elstartolt a műanyagmentes július, ezúttal dizájnpályázattal is

A Plastic Free July ® egy globális mozgalom, amelynek célja, hogy segítsen emberek millióinak a műanyagszennyezés leküzdésében. Ezáltal tisztább utcákat, óceánokat és gyönyörű közösségeket érhetünk el. A mozgalomhoz való csatlakozással bárki részese lehet a műanyagmentes júliusnak, ha úgy dönt, hogy elutasítja az egyszer használatos műanyagokat.

Először is néhány tény:

  • A világon percenként 1 millió (!) műanyag szatyrot használunk el.
  • Miután rövid használat után megszabadultunk tőlük, még vagy 100-500 évig szennyezik környezetünket attól függően, milyen anyagból készült.
  • Egy átlagos európai ember évente 500 nejlonszatyrot is elhasználhat, ami megdöbbentően magas szám, naponta kb másfél szatyorról van szó.
  • Az EU-ban évente 3,4 millió tonna nejlonszatyrot állítanak elő. Ez több, mint 2 millió autó súlyának felel meg.
  • A tengeri hulladék 80%-a műanyag, amely ma már bizonyítottan módszeresen gyilkolja a tenger élővilágát. Ezernyi sokkoló fotó tanúskodik az emberi felelőtlenségről.

A fentiek miatt is különösen fontos, hogy legalább évente egy hónapig célzottan foglalkozzunk a felelős műanyaghassználattal és ha lehet, mérsékeljük az egyszerhasználatos műanyag csomagolóanyagok használatát.

A Zöldnek lenni jó! portál a hónap valamennyi napjára kínál műanyagmentes alternatívákat ITT.

Mindeközben a legnagyobb hazai kiskereskedelmi láncolat az Auchan azt is megvizsgálta, mennyi egyszerhasználatos műanyagzacskó mellőzésével járt eddig az ilyen csomagolóanygokat kiiktató intézkedésük. Mint a vállalat friss sajtóközleményéből kiderül, 2022 áprilisa óta ezeknek a csomagolóanyagoknak a CO2 e-kibocsátása 380 tonnának felelt volna meg, így mindenképpen szükség volt a forradalmi lépésre. A műanyagmentes július ideje alatt az Auchan különféle aktivitásokkal szeretné felhívni a vásárlók figyelmét a környezettudatos fogyasztói magatartás fontosságára. Ebből az alkalomból a vállalat egy különleges dizájnpályázatot is hirdet, aminek célja, hogy fenntartható csomagolásai még vonzóbbak legyenek.

A pályázaton a bevásárló papírtáska dizájnjára várnak ötleteket, amelyek a műanyagszennyezés témáját dolgozzák fel grafikai és szöveges megoldásokkal. A szakmai zsűri által választott legkreatívabb megoldás rákerül a zacskókra, emellett pedig az első helyezett 200 ezer, a második 100 ezer és a harmadik 50 ezer forint értékű Auchan ajándékkártyát kap. A részletes pályázati kiírás itt található.


Forrás: well.hu, Zöldkövet, Zöldnek lenni jó!|fotó: Pixabay
Szerző: Zöld Ipar Magazin

FRISS HÍREK

ROVATOK

AKTUÁLIS LAPSZÁM

2025. augusztus-szeptember

2025. október

A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

KAPCSOLAT

Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

Postacím:
1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

Elérhetőség:
Email: [email protected] | [email protected]
Tel: 00361 422 1428

Médiaajánlat | Online hirdetések

Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

AKTUÁLIS LAPAJÁNLÓ

Olvasson bele aktuális lapunkba.

2025. október2025. augusztus
Iratkozzon fel hírlevelünkre!