Tévés gyerekcsatorna indított szemléletformáló kampányt

A Cartoon Network június 1-jével elindította vadonatúj klímavédelmi kampányát, amelynek célja, hogy felhívja a gyerekek figyelmét bolygónk megmentésére. A Cartoon Network Klímabajnokok című többplatformos kampány június 1-jén indul 18 nyelven Európa-, Közel-Kelet- és Afrika-szerte, és egészen év végéig újabb és újabb elemekkel jelentkezik.

A kampány alapját sok kicsi sokra megy-alapon a gyerekek által  befogadható, változatos kihívások képezik, amelyek viszonylag könnyen teljesíthetők, mégis nagy változást idézhetnek elő a szemléletformálás és az ahhoz vezető környezetvédelem terén.

A kezdeményezés szakmai hátteréről a WWF nemzetközi természetvédelmi szervezet szakértői gondoskodnak. A WWF közreműködésével készültek azok a videók, weboldali anyagok, amelyek segítségével a gyerekek közérthető és szórakoztató módon ismerhetik meg a klímaváltozás és a környezetszennyezés kihívásainak részleteit, megoldásait.

Véleményem szerint a mai gyerekek elképesztően érzékenyek a klímaváltozás témájára, rengeteget hallanak róla, gyakran sajnos kontextus és felnőtt magyarázata nélkül. Az ijesztő szavak és képek sokuknál akár szorongást is okozhatnak. A Klímabajnokok applikáció kiváló módja annak, hogy feloldjuk bennük ezt a szorongást azáltal, hogy aktívan is hozzájárulhassanak a környezetük és a természet védelméhez, és valós idejű visszajelzést kapjanak arról, hogy az az apróság is számít, amit most ők tenni képesek a változásért. Az, hogy mindez mesés formában és viccesen történik, csak még könnyebbé teszi számukra az esetleges szorongások elengedését – mondta a kampányról Gigler Dóra, a WWF Magyarország környezeti nevelési szakértője.

A Cartoon Network Klímabajnokok kampány elsődleges célcsoportja 6-12 éves gyerekek, akik körében a csatorna napjaink egyik legfenyegetőbb problémájára, a klímaváltozásra kívánja felhívni a figyelmet. Sosem késő elkezdeni odafigyelni környezetünkre, és a kis lépések is hozzájárulnak ahhoz, hogy Földünk élővilága fellélegezhessen.

A klímabajnokká avanzsáló gyerekek a kampány weboldalán több mint száz kihívást, valamint kvízeket, videókat és játékokat találnak, amelyeket a Cartoon Network a tévében is népszerűsít.


Forrás: WWF Magyarország|kép:GettyImages
Szerző: Zöld Ipar Magazin

FRISS HÍREK

ROVATOK

AKTUÁLIS LAPSZÁM

2025. augusztus-szeptember

2025. október

A Zöld Ipar (ZIP) Magazin, a hulladékgazdálkodás, a megújuló energia és a környezetvédelem szakmai folyóirataként 2011 óta hónapról hónapra beszámol a három terület szereplőit leginkább foglalkoztató hazai és külföldi aktualitásokról.

KAPCSOLAT

Tulajdonos és felelős kiadó: Hulladékgazdálkodók Országos Szövetsége (HOSZ)

Postacím:
1088 Budapest, Vas u. 12. II/2.

Elérhetőség:
Email: [email protected] | [email protected]
Tel: 00361 422 1428

Médiaajánlat | Online hirdetések

Adatkezelési tájékoztató: itt elolvashatja.

AKTUÁLIS LAPAJÁNLÓ

Olvasson bele aktuális lapunkba.

2025. október2025. augusztus
Iratkozzon fel hírlevelünkre!